“Коли ворог атакує фізично — захищає армія, а коли атакує сенсами — захищає освіта”: MSAgency Club 

Могилянська стратегічна агенція (MSA) оголошує про запуск MSAgency Club —  платформи для діалогу, що об’єднує управлінців, полісімейкерів, міжнародних партнерів, представників бізнесу, освітян, науковців.

З липня по грудень 2025 року в Києві, Тернополі та Черкасах відбудеться серія стратегічних сесій.  

Партнером ініціативи виступає компанія KERNEL, один із лідерів українського агросектору, що системно інвестує у розвиток людського капіталу як основу національної безпеки. Також ініціативу підтримують Державна служба якості освіти України та Український центр оцінювання якості освіти. 

Серед ключових тем:

  • освіта в дитиноцентричній громаді,
  • мапа стратегій в освіті,
  • переосмислення системи оцінювання,
  • єдине смислове поле в освіті,
  • молодь як основа людського капіталу.  

У межах проєкту буде відкрито прийом заявок на підтримку локальних ініціатив, спрямованих на розвиток соціальної згуртованості, включення молоді у життя громади, країни, популяризацію навчання впродовж життя та реалізацію ідей соціальної безбарʼєрності. 

Відібрані ініціативи отримають менторську, фасилітаційну та ресурсну підтримку від експертів та партнерів клубу. 

Перша та друга зустрічі пройдуть у Києві вже протягом 31 липня та 1 серпня 2025 року на тему «Освіта в дитиноцентричній громаді», яку відкриє Олександр Саврук, партнер MSA, директор та декан kmbs. 

Мета ініціативи 

MSAgency Club прагне подолати розрізненість у підходах до освітньої політики та сформувати спільне, якісно інше бачення освіти як ключової інфраструктури національної стійкості, безпеки та відновлення України. 

У часи повномасштабної війни освіта виконує функцію не лише передачі знань, а й формування ідентичності, розвитку критичного мислення, згуртованості та людського капіталу. Коли ворог атакує фізично — нас захищає армія, а коли атакує сенсами — нас захищає освіта. 

Попри стратегічну важливість освіти, між ключовими гравцями освітнього поля — державою, полісімейкерами, громадами, бізнесом — часто бракує координації та довіри.  

У фокусі клубу — напрацювання ідей та підходів, які можуть лягти в основу рішень на локальному та національному рівнях. Учасники клубів досліджуватимуть контексти, обмінюватимуться досвідом, застосовуватимуть стратегічні підходи до проєктування змін у політиках і практиках.  

Назва ініціативи — MSAgency Club — поєднує дві ідеї: інституційну спроможність впроваджувати зміни (агенція) та суб’єктність кожного учасника та учасниці (agency), який бере відповідальність за майбутнє освіти в Україні.