Петиція з’явилася 21 травня 2025 року.
Автор звернення пропонує у такий спосіб налагодити рух між центром і мешканцями Лівого берега столиці.
“Поки будівництво підземки стоїть без руху, місцеві не отримують якісного сполучення з правим берегом міста – і така ситуація триватиме ще довго. Натомість, трамвайні колії можна прокласти за кілька років, і це буде значно дешевше, аніж будівництво метро, за аналогічної пасажиромісткості транспортів”, – переконаний киянин.
На думку автора ініціативи, маршрут може пролягати від станції “Райдужна” через Подільсько-Воскресенський міст, далі виходитиме на Подолі на вулицю Нижній Вал, далі по вулиці Глибочицька (на якій потрібно буде відокремити трамвайні колії від автомобільного полотна) та по Дмитрівській йтиме до залізничного вокзалу.
У якості переваг такої заміни киянин називає зменшення вартості будівництва у 4-5 разів у порівнянні зі зведенням повноцінної лінії метро, за умови приблизно однакової пасажиромісткості транспортів. Також він зауважує, що строк будівництва лінії швидкісного трамвая буде значно меншим.
“Як приклад, можна навести Борщагівській швидкісний трамвай. В 1970-ті роки велося активне будівництво житлового масиву. І тоді постало питання транспортного сполучення. Міська влада обрала дешевший та не менш ефективний проєкт, який і досі чудово функціонує”, – додав автор звернення.
Нагадаємо, 1 грудня відкрили Подільський міст через річку Дніпро. Це була одна з найбільш очікуваних подій для киян. Тепер дістатися з Троєщини до центру столиці можна швидше: міст з’єднує різні частини міста та забезпечує швидкий проїзд для автівок та громадського транспорту.