Київ хоче взяти найбільший у своїй історії кредит для будівництва метро на Троєщину

метро на троєщину

Київрада розглядає проєкт рішення про початок переговорів із міжнародними донорами для залучення до 1,5 мільярда євро на будівництво Подільсько-Вигурівської лінії метро («метро на Троєщину»).

Про це повідомляє «Пряма мова».

Проєкт рішення «Про залучення коштів міжнародних фінансових організацій» передбачає дозвіл КМДА на переговори з донорами та звернення за технічною і консультативною підтримкою.

Орієнтовна сума – до 1,5 мільярда євро – потрібна для першої черги, яка з’єднає центр Києва з Троєщиною.

Строків чи плану початку робіт у документі немає.

Що планують побудувати

Лінія з’єднає станцію «Глибочицька» з «Райдужною» з відгалуженням на Вигурівщину-Троєщину. Перша черга включає шість станцій, два пересадочні вузли, хаб, тунелі та електродепо. На Подільському мостовому переході вже встановлено колійні конструкції та платформи для станцій «Суднобудівна», «Труханів острів» і «Затока Десенки».

Хто фінансуватиме

За курсом травня 2025 року 1,5 мільярда євро – це приблизно 68 мільярдів гривень, тоді як річний бюджет Києва становить 80–85 мільярдів.

Це може стати одним із найбільших інфраструктурних кредитів в історії міста. Потенційні донори – ЄБРР, ЄІБ, Світовий банк чи інші організації. Умови кредитування не розкриті.

Читайте також: Кияни пропонують замінити “довгобуд”-лінію метро на Троєщину швидкісним трамваєм по Подільському мосту

Нагадаємо, так зване метро на Троєщину – нова Подільсько-Вигурівська лінія – матиме 22 станції. Вона проходитиме від Кільцевої дороги до Троєщини через Подільський міст, відкритий 1 грудня. ґна ньому вже збудовані станції майбутнього метро. У бюджеті Києва на 2025 рік закладено 15 млн грн на розробку проектної документації, яка дозволить згодом почати будівництво метро на Троєщину.