Будівництво метро на Виноградар у Києві йде повним ходом: роботи тривають сім днів на тиждень, іноді навіть після 23:00. Але станції «Мостицька» та «Варшавська» Сирецько-Печерської лінії можуть не відкрити у 2027 році, як планувалося за договором із новим підрядником.
Про це пише «Уніан».
Одна з головних причин затримки — нестача грошей. У бюджеті Києва на 2024–2026 роки на будівництво метро, включно з новими станціями, передбачено лише 838 млн грн, із яких у 2025 році планують витратити 346 млн грн.
«Автострада» отримала 82,8 млн грн за виконані роботи, але з початку року працює за власні кошти. Щоб завершити метро до 2027 року, компанії потрібно близько 3,5 млрд грн уже цього року, про що вона повідомила метрополітен офіційними листами. Однак кредиторів, готових профінансувати проєкт, поки немає.
Ще одна проблема — відсутність в Україні тунелепрохідницького комплексу. Компанія Herrenknecht обіцяє доставити відновлений щит на початку 2026 року. Раніше його відновлення коштувало 2,5 млн євро і тривало 3,5 місяці, але тепер ціна зросла до 8 млн євро, а термін — до 9 місяців.
Експерт із транспортного планування Дмитро Беспалов оцінює шанси завершити метро вчасно лише у 50%. Усе залежить від стабільного фінансування, але він сумнівається, що метро є пріоритетом для столичної влади. Нерухомість на Виноградарі під «майбутнє метро» вже розпродана, а старіюча транспортна інфраструктура міста, як-от мости, може потребувати термінових вкладень. До того ж війна в країні додає невизначеності.
До слова, раніше повідомлялося, що компанія “Австострада”, з якою Київський метрополітен уклав договір на будівництво метро на Виноградар вартістю майже 14 млрд грн, не може прогнозувати відкриття станції метро “Виноградар” у 2027 році.
Читайте також: Метро на Виноградар за шість років подорожчало на 8 млрд грн
Нагадаємо, у грудні 2023 року КП “Київський метрополітен” у судовому порядку розірвав договір з АТ “Київметробуд”. Причина – незадовільні терміни виконання будівельних робіт.
Суд змусив попереднього підрядника будівництва метро на Виноградар повернути Києву 139 млн грн. Також підрядника зобов’язали сплатити місту ще понад 78 млн грн.
Новий тендер столичний метрополітен оголосив 13 червня. Його виграла компанія “Автострада”, яка відновлює аварійний тунель між станціями “Деміївська” та “Либідська”. 15 серпня стало відомо про укладання договору з нею на добудову метро на Виноградар. Роботи фінансуватимуть за кредитні кошти.