“Переміщатися” між Черніговом, Хортицею та Прилуками за секунди: новий проект музейників

10 фото

Музеї України об’єдналися у віртуальному проекті VR KOLO, щоб зберегти культурну спадщину та дати їй нове життя.  5 музеїв з різних регіонів створили єдиний цифровий простір, завдяки якому відвідувачі можуть переглядати виставки з інших міст.

За кілька секунд, одягнувши VR-шолом, гості мають змогу мандрувати між Черніговом і Хортицею, Охтиркою, Прилуками та Дубном. Проект реалізували за підтримки Українського культурного фонду.

До VR KOLO підключені п’ять інституцій: Національний архітектурно-історичний заповідник “Чернігів Стародавній”, Національний заповідник “Хортиця”, Охтирський міський краєзнавчий музей, Прилуцький краєзнавчий музей і Державний історико-культурний заповідник м. Дубно

Для кожної з них творча команда під керівництвом креативного директора проекту Валерія Коршунова створює окрему віртуальну екскурсію з урахуванням характеру колекцій та локальних наративів: 

Ми будуємо живу екосистему: під кожен музей — свій віртуальний рівень, своя логіка руху, голоси місцевої історії. Це подорож Україною, а не просто перегляд 3D-об’єктів.

Під час війни Україна втратила сотні пам’яток культури, але VR KOLO доводить: ми можемо не лише зберегти, а й відновити культурну присутність — у цифрі, у свідомості, у серцях.  Оцифровані артефакти, втрачені через окупацію чи руйнування, повертаються до життя у VR — з автентичними текстурами, голосами, світлом і музикою.

VR KOLO — це спосіб зберегти й повернути спадщину до життя, зробити музей місцем дії, а не лише споглядання, наголосив Антон Шинкарук, голова ГС “Центр цифрової історії”. — Ми створюємо сталу інфраструктуру, яка працюватиме щодня та оновлюватиметься новими виставками

Це нова музейна культура, де спадщина стає живою, доступною і об’єднуючою

У проекті представили понад 120 цифрових експонатів. Кожен має свою історію. Це і стародавні артефакти, і об’єктів, пошкоджені під час бойових дій. Унікальність VR екскурсії в тому, що кожен найцінніший артефакт можна вивчити у максимальному приближені – найбільш тендітні дозволяють наблизити та навіть відчути на дотик.

Кожен музей отримує власну VR-зону, яка залишається працювати на постійній основі, каже Виконавчий директор БО «Фонд розвитку музеїв» Дмитро Маслов. Команди проходять навчання та беруть на себе щоденне адміністрування, оцифрування й оновлення контенту — це не фестивальна інсталяція, а модель стійкого розвитку