Сотні мільйонів на вітер: недобудований крейсер “Україна” віддадуть на брухт

Крейсер “Україна”, який майже 40 років стоїть недобудованим на території заводу ДП “Миколаївський суднобудівний завод”. Директор підприємства Сергій Пилипчук заявив, що судно ймовірно віддадуть на брухт та пояснив причини.  

За бойовим призначенням використовувати неможливо

Крейсер “Україна” будувався на замовлення СРСР, однак завершити роботи не вдалося. Тепер строк експлуатації цього судна вийшов.

Скажіть, скільки пройшло з початку повномасштабного вторгнення до затоплення крейсеру “москва”? – сказав Сергій Пилипчук. – Менше двох місяців, тобто це все що потрібно знати про ефективність цього проєкту.

Окрім того, вже не існує інфраструктури, яка може цей крейсер обслуговувати. Також строк експлуатації цього крейсеру складає 30 років і він вже вийшов

Виставляти на продаж – не варіант

Цікавою покупкою крейсер може бути тільки для росіян, які мають комплектуючі для подібних суден. Тому якщо “Україну” продати, навіть представникам інших країн, зрештою, крейсер потрапить до РФ та буде шкодити під час війни.

Якщо ми продамо крейсер в Китай чи Індію, або іншу якусь країну за умовні 5 мільйонів, то росіяни будуть готові викупити його за 50 мільйонів і 100 мільйонів, – зазначив директор підприємства. – Їм взагалі неважливо, за яку суму перекупати його. Тому він скоріше за все залишиться в Україні

Є ідея – перепроектувати судно під музей

Тоді крейсер на воді не лише не створюватиме зайвого сміття чи брухту, а й почне приносити доходи, переконаний Пилипчук. Адже як українці, так і закордонні туристи з задоволенням підуть відвідати музей Військово морських сил України та Збройних сил України на воді. Щоправда обійдеться така перебудова не дешево:

йськове судно, де можна легко розбити голову, зламати ногу, впасти і тд, бо там є відкриті люки, треба підходити до цього питання комплексно з проєктом: десь заварювати двері, щоб не було можливості пройти, десь підфарбувати та інші роботи.

Проєктний інститут робив проєкт переробки крейсеру під музей і, якщо я не помиляюсь, то озвучувалась суму в майже 200 мільйонів гривень, щоб його переробити

Єдина проблема – чим довше зволікають з переоснащенням крейсера – тим дорожча стає його утримувати. На судні протікає дно і витрати на ремонт зростають. Відтак, не буде грошей вчасно – доведеться віддати на металобрухт, зазначає Пилипчук.

Я готовий розглянути будь-які варіанти, використати його потенціал, я тільки з радістю