Фахівці завершили перший етап реставрації кабіни екіпажу літака Як-40, який є найстарішим збереженим представником цього типу в Україні.
Як повідомили у Державному музеї авіації ім Антонова, цей експонат – один із трьох літаків першої серії, з яких і почалася історія Як-40. Усього було випущено 60 серій і побудовано 1013 літаків цього типу, але лише одиниці збереглися у такому ранньому варіанті.
«Цей літак має конструктивні та компонувальні відмінності від більшості серійних Як-40 і несе унікальну ранню ліврею «Аерофлоту», – зазначили у музеї.
Свій перший політ цей літак здійснив у 1968 році, а згодом експлуатувався у Кіровоградській школі вищої льотної підготовки (нині Льотна академія, м. Кропивницький). З 1971 року служив навчальним посібником автополігона КАІ у Києві, допомагаючи студентам пізнавати авіаційну техніку.
У 2020 році літак перевезли до музею авіації, де розпочалася його поступова реставрація. За десятиліття навчальної служби Як-40 втратив багато елементів конструкції, а салон і кабіна зазнали значних пошкоджень.
Сьогодні вже завершена реставрація кабіни екіпажу. У межах цього етапу також відновили електроживлення кабіни, що дозволило «оживити» освітлення та частину приладів — тепер вона знову виглядає, ніби готова до польоту.














«Цей проєкт став для нашого музею першим відновленням такого рівня, справжнім спільним досягненням досвічених фахівців реставраційного відділу. Він створив потужний заділ для майбутніх робіт із відновлення інших кабін та пасажирських салонів», – розповіли представники музею.
Попереду ще чимало роботи – відновлення пасажирських крісел та інших частин інтер’єру, а згодом і остаточне фарбування літака.
Нагадаємо, нещодавно колекція літаків «Ан» у Музеї авіації поповнилась новим експонатом.

